Shortlist

Doménové kategórie

A. Corporate Communication

Seesame v spolupráci s FleishmanHillard
50 rokov spolu – 50. výročie výroby nápoja Coca-Cola v Česku a na Slovensku | Coca-Cola ČR a SR Coca-Cola HBC Česko a Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Coca-Cola minulý rok oslávila v Česku a na Slovensku svoje 50. výročie výroby. Pri príležitosti výnimočného jubilea sme pripravili reputačnú kampaň, ktorá zdôraznila dôležitosť a prítomnosť značky v životoch Slovákov. Ukázali sme, že sa v nej skrýva veľký sentiment a je pre nás symbolom slobody. Nie je len „americký nápoj“. Zároveň sme predstavili CSR, udržateľnú a biznisovú stratégiu spoločnosti. Komplexnú kampaň sme postavili na historických dátach, exkluzívnom sociologickom prieskume, ambasádoroch, jubilejnom evente pre médiá a na CSR projekte „50 miest pre dobrý skutok“.
Seesame
Bye-bye plastové príbory | McDonald’s Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Jedným z hlavných pilierov gastrolídra na našom trhu – spoločnosti McDonald’s – je udržateľný spôsob podnikania, ktorý dlhoročne podčiarkuje aktívnymi krokmi vo svojom biznise. Tým najzásadnejším pre minulý rok bolo zrušenie plastových príborov. Vytvorili sme preto integrovanú kampaň s kľúčovou novinkou v centre pozornosti. Doslova sme na ňu posadili mienkotvorné osobnosti, influencerov, médiá a v neposlednom rade, zákazníkov. Spolu s lokálnym umelcom sme z príborov vytvorili limitovanú sériu lavičiek po Slovensku. Rozpovedali sme na nej nielen príbeh McDonald’s.
SKPR STRATEGIES, s. r. o.
Immocap je Dobrý sused: Ako si Nový Istropolis získava Bratislavčanov | Immocap Group, a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nový Istropolis a jeho kultúrno-spoločenská funkcia, kvalitné verejné priestory, zeleň, či celková premena mŕtvej zóny na Trnavskom mýte na živú mestskú štvrť nezískava u Bratislavčanov len podporu, ale aj odpor časti odbornej i laickej verejnosti. Aj kvôli náročnému schvaľovaciemu procesu projektu si jeho komunikácia žiada strategický insight, správne časovanie správne podaných informácií správnym cieľovým skupinám, kontinuálny press office a podporu susedov. Tých získava Immocap v spolupráci s SKPR úspešne na svoju stranu aj projektom Dobrý sused.
Slovenská sporiteľňa v spolupráci s Zaraguza
Budúcnosť je vaša | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vplyvom historických udalostí aj pandémie patria Slováci k najväčším pesimistom v Európe. Krajine sa ekonomicky darí, no spoločnosť je polarizovaná a vládne blbá nálada. SLSP ako inovatívny a zodpovedný líder priniesol v ťažkých časoch odvážny pozicioning, ktorého cieľom je inšpirácia k tešeniu sa na budúcnosť. Nový komunikačný koncept BUDÚCNOSŤ JE VAŠA odštartoval emotívnym príbehom Žofie. Jej radosť zo života a pozitívny pohľad do budúcnosti oslovili Slovensko. Žofia sa stala najznámejšou komunikáciou medzi bankami za posledné 4 roky a  druhou najznámejšou u mladých ľudí
Zoznam príspevkov

B. Business to Business PR (B2B)

KPMG Slovensko spol. s r.o.
CX- cesta k srdcu zákazníka | KPMG na Slovensku
Seriál: nie
Stručná charakteristika: KPMG prinieslo na Slovensko prieskum, ktorý pravidelne hodnotí top značky sveta a zostavuje rebríček zákaznícky najobľúbenejších firiem. Slovenský rebríček za rok 2021 je zostavený na základe skúsenosti 2,500 zákazníkov s viac ako 100 nominovanými značkami.

Výsledkom je štúdia, ktorá obsahuje hodnotenia daných firiem aj rozhovory s najlepšími značkami na Slovensku. Rebríček Top50 bol komunikovaný na médiá aj ocenené firmy. Informácia sa rýchlo organicky šírila. Výsledkom je získaná mediálna hodnota vo výške 665,000 eur a množstvo nových biznis kontaktov ako bonus.
Zoznam príspevkov
PRime time, s.r.o.
Komunikačný launch TOMRA Collection Slovensko: Ako sme sa podieľali na spustení zálohového systému iba za 365 dní | TOMRA Collection Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť TOMRA je svetový líder v oblasti triedenia, a to aj v oblasti systémov pre zber a triedenie nápojových obalov. Preto sa TOMRA rozhodla vstúpiť do slovenského projektu zálohovania nápojových obalov, ktorý vláda SR schválila na jeseň 2020. Jedinečnosť tohto komunikačného projektu spočíva v tom, že bolo v priebehu jedného roka nielen pripraviť obsah komunikácie, etablovať všetky základné komunikačné kanály (web, sociálne siete), ale aj nastaviť komunikačnú stratégiu tak, aby sme dosiahli čo najvyššiu znalosť, share of voice a spojili ju s kľúčovými posolstvami.
Seesame
McDonald’s franšízová kampaň | McDonald’s Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť McDonald’s je s aktuálnym počtom 38 vlastných prevádzok gastrolídrom na slovenskom trhu. Podnikanie je založené na sile značky, prinášajúcej inovácie, kvalitnú ponuku produktov a servisu, ako aj rodinnú atmosféru. Veľkú časť svojho biznisu stavia gastrolíder na franšízach, v ktorých rozširovaní vidí svoju budúcnosť. Cielenou PR kampaňou, s ohľadom na úzko profilovanú cieľovú skupinu, sme koncom roka zahájili úspešný nábor nových franšízantov. Nábor uchádzačov podľa prísnych kritérií spoločnosti tak prebiehal v časoch, kedy bol gastro segment takmer na kolenách.
SKPR STRATEGIES, s. r. o. v spolupráci s Crossline, s.r.o.
Lidl Akadémia | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V čase pandémie a lockdownov sme prišli s nápadom ako zaujať nových dodávateľov a upevniť vzťahy s existujúcimi. Predstavili sme projekt Lidl Akadémia. Vytvorili dizajn, atraktívne spracovali príbehy už existujúcich dodávateľov, dali dokopy odbornú brožúru a oslovili potenciálne nových adeptov na virtuálny event - online konferenciu a interaktívne webináre. Do aktívneho dialógu s Lidl sa nám podarilo zapojiť nové spoločnosti, ktoré sa do procesu „zalistovania“ báli vstúpiť. Projekt považujeme za ďalší úspešný krok v podpore rozvoja spolupráce so slovenskými dodávateľmi.
Slovenská sporiteľňa v spolupráci s Zaraguza
Terminál v mobile | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pandémia zmenila slovenskú ekonomiku a fungovanie podnikateľov. Nakupovanie online, gastro cez okienka aj digi riešenia sa stali novým štandardom. Významne narástol záujem o bezhotovostné platby. Priniesli sme spolu s Global Payments svetovú inováciu TERMINÁL V MOBILE, ktorá zmení smartfón na platobný terminál. Riešenie sa stalo ideálnym pre taxikárov, kuriérov, remeselníkov, trhovníkov, lekárov či menšie obchody, ktoré chcú umožniť bezpečnú platbu kartou. Naša inovácia sa vďaka cielenej komunikácii na B2B segmet stala úspešnou a medzi podnikateľmi obľúbenou.

C. Business to Consumer PR (B2C)

10/10 COMMUNICATIONS s.r.o. v spolupráci s SMPP
SENCORMÁNIA | Fast Plus, a. s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: SENCOR je jednou z mála značiek, ktoré nás sprevádzajú celé generácie. Poznali ho naši rodičia aj starí rodičia. V r. 2021 oslávil brand 50 rokov na SK trhu a preto sme komunikáciu postavili na tomto výročí. SENCORMÁNIA hľadala najstarší spotrebič Sencor v SR a nám sa tak interaktívnou formou podarilo posilniť jej poznateľnosť. Vďaka príbehom majiteľov retro spotrebičov, ktorí sa zapojili do súťaže, sme získali jedinečný PR obsah a vysoký organický reach na FB. A našli sme aj najstarší Sencor.
Zoznam príspevkov
10/10 COMMUNICATIONS s.r.o.
SodaStream x Pepsi | SodaStream Slovensko (Fast Plus, a. s.)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V polovici minulého roka prišla na nápojový trh revolučná novinka - Pepsi, Mirinda aj 7Up sa už dajú vyrobiť aj doma! A to vďaka originálnym príchutiam SodaStream x Pepsi.
1st CLASS AGENCY v spolupráci s AC&C Public Relations
KLÁŠTORNÁ KALCIA – NAJNÁROČNEJŠIE REMESLÁ | KOFOLA ČESKOSLOVENSKO
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť Kofola oživila pred tromi rokmi minerálnu vodu Kláštorná, ktorú na posilnenie povedomia o zvýšenom obsahu vápnika nazvala Kláštorná Kalcia (KK). Komunikácia značky bola od začiatku zameraná práve na benefity vápnika pre ľudské telo, v roku 2021 zvlášť v spojení s fyzicky náročnými aktivitami. V PR komunikácii sme sa preto zamerali na náročné remeslá a priniesli unikátnu štúdiu a prieskum náročnosti tradičných slovenských remesiel.
Reputationn, s.r.o.
Nová destinácia pre moderný mestský život. Toto sú Nivy! | HB Reavis
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Toto sú Nivy! Roky očakávaná autobusová stanica letiskového typu obohatená o ďalšie dôležité moderné mestotvorné funkcie – zelenú strechu so širokými možnosťami voľnočasových aktivít a výhľadom na nový „downtown“ Bratislavy, modernú mestskú tržnicu a nákupné centrum. Uvedenie tohto unikátneho projektu do života sa stretlo s veľkým záujmom verejnosti aj médií. Úspech komunikačnej kampane na seba nenechal dlho čakať a z miliónteho návštevníka sa Nivy tešili už na 24. deň od otvorenia.
Respect APP s.r.o.
TikToky zo supermarketu | Kaufland
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na Slovensku TikTok stále nespustil reklamné rozhranie. Vedeli sme, že rozbehnúť ho bez akejkoľvek mediálnej podpory, to bude chcieť špeciálny prístup. Ako sa lepšie priblížiť cieľovke ako tým, že vtipne ukážeme, že vieme ako žijú a čo pri nakupovaní zažívajú? Prišli sme teda s konceptom, ktorý kombinuje natívne TikTokové trendy v hudbe, strihu a vizualite s insightami z nakupovania.
Seesame
Launch Samsung Galaxy S21 5G | Samsung Electronics Czech and Slovak
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť Samsung predstavuje každý rok novinky v rámci svojej vlajkovej série smartfónov – Samsung Galaxy S. Prémiové produkty sú osobitne adresované generácii Z. Vytvorili sme preto integrovanú kampaň, ktorá zvýšila atraktívnosť nových smartfónov u mladej generácie. S prepojením na lokálnych umelcov sme uviedli novinku na trh, viazanú k limitovanej edícii. Základným pilierom kampane sa stala jedinečná kombinácia – nové farebné smartfóny a originálne grafiky na stenu na mieru, z dielne Bratiska. Edícia vznikla s jasným napojením na kľúčové benefity novinky a jej farby.
SKPR STRATEGIES, s. r. o. v spolupráci s Crossline, s.r.o.
Slovenskô | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako dať ochutnať nový produkt, ako ho sprostredkovať publiku v čase lockdownu? Prišli sme na to. V sťažených podmienkach na PR komunikáciu sme uviedli na trh a predstavili novinárom novú privátnu značku Slovenskô. Išlo o jedinečný launch spojený so zážitkom, tradíciou, vtipom, ale aj odbornými informáciami, dátami a skúsenosťou z praxe. Prioritou bolo upriamiť pozornosť verejnosti i novinárskej obce na úplne nový rad produktov vyrobených z lokálnych surovín a na domácej pôde.
SKPR STRATEGIES, s. r. o.
Yoga pre všetkých | Lenovo Slovensko, s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Notebooky značky Yoga od spoločnosti Lenovo patria dlhodobo medzi najkvalitnejšie spotrebiteľské notebooky na trhu a stali sa synonymom pre inovácie. Ich rôznorodosť a príchod na náš trh mesiac po predstavení sú však komunikačnou výzvou. Aby sme opäť vzbudili záujem o tieto zariadenia u novinárov, ktorých potrebujeme na recenzovanie, aj u konečného spotrebiteľa, skombinovali sme media event s influencerskou kampaňou na social media. Napriek produktovej komunikácii sa nám podarilo hovoriť nielen o benefitoch zariadení, ale i o značke Yoga ako inovatívnej a inšpiratívnej.

D. Corporate Social Responsibility

Dedoles s.r.o v spolupráci s -
Ponožková výzva 2021 | Dedoles
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dedoles sa s projektom Ponožková výzva (PV) snaží zvýšiť povedomie o Downovom syndróme (DS), vyzdvihnúť rozmanitosť a vyzvať na akceptáciu inakosti. 21. marca sa na znak oslavy ľudskej jedinečnosti nosia dve rozdielne ponožky. Ponožky Dedoles sú známe tým, že každá je iná, no spolu tvoria dokonalý pár a ľudia nimi vyjadrujú svoju jedinečnosť. Podpora ľudskej jedinečnosti je jednou z firemných hodnôt Dedolesa. Preto sme sa spojili so spoločnosťou Downovho syndrómu na Slovensku. Do PV bolo možné zapojiť sa kúpou ponožiek Dedoles. Z ich marcového predaja bolo darovaných 10 % na pomoc ľuďom s DS, spolu 25 552, 90 €
Elite / Monday Lovers,s.r.o.
Viete, čo sa stane, ak zasadíte starý mobil? | Orange Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Orange Slovensko v ​rámci CSR aktivít dlhodobo organizuje zber nefunkčných telefónov. Okrem predajní a festivalov sa v roku 2021 uskutočnil aj 3. ročník zberu starých telefónov na slovenských školách. Najúspešnejšie školy získali financie na realizáciu svojho environmentálneho projektu. Aby sme zaujali žiakov, učiteľov a rodičov, vytvorili sme online kampaň, ktorá okamžite upútala pozornosť vďaka jednoduchej otázke: „Viete, čo sa stane, ak zasadíte starý mobil?“
ESET
Bezpečne na nete | ESET
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Bezpečne na nete (BNN) je dlhodobý vzdelávací projekt spoločnosti ESET, ktorého centrálnym bodom je stránka Bezpecnenanete.sk podporená množstvom sprievodných aktivít. Téma bezpečnosti na internete je v DNA ESETu aj našich produktoch. Ako slovenská firma cítime spoluzodpovednosť za úroveň digitálnej gramotnosti na Slovensku. Ambíciou projektu je preto zvýšenie znalosti v kyberbezpečnosti a zároveň priradenie tejto témy k našej značke. V reputačnom prieskume spoločnosti ESET (2muse, 1500 respondentov, 2021) podporene zaregistrovalo aktivity spojené s BNN 14% Slovákov.
Zoznam príspevkov
Neopublic s.r.o.
AKO SME SLOVÁKOV NAUČILI, ŽE OHORKY NEPATRIA NA ZEM #CIGARETOVNIK | SZZV
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Toto je príbeh Cigaretovníka a kampane, ako sme naučili Slovákov že cigaretové ohorky nepatria na zem a zmenili správanie viac ako 66 % slovenských fajčiarov, ktorých zasiahla kampaň. Slovenskí fajčiari majú veľmi skreslené predstavy o zložení ohorkov. Kampaň CIGARETOVNÍK mala pripomenúť, že ohorok nepatrí na zem. Okrem komunikácie v médiách, spolupráce s influencermi a informačného videa na Youtube, sme v mestách alokovali aj citylighty s key messages: „Z ohorku ti žiadny cigaretovník nevyrastie. Nehádž ho na zem.“ Cigaretovník je korporátna komunikácia tabakových výrobcov.
Seesame v spolupráci s Free Andy Agency, Zenith Media
Zdieľaj s rozumom | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Technológie sú dobrý sluha, ale zlý pán. Okrem veselých memečiek sa nimi šíria aj lži a nenávistné prejavy. Kampaň „Zdieľaj s rozumom“ učila ľudí neveriť každej blbosti na webe. Deepfake video so Zlaticou Puškárovou, ktoré kampaň odštartovalo, zasiahlo 2 milióny ľudí a stalo sa organicky najvirálnejším spotom O2. Na kampaňový web prišlo 117 000 ľudí. Až 27 000 z nich si spravilo kvíz mediálnej gramotnosti, a získalo tak neobmedzené mobilné dáta na deň zadarmo. O tom, ako nenaletieť hlúpostiam v kampani prehovorili nielen psychológovia a influenceri, ale aj bývalí konšpirátori.
SKPR STRATEGIES, s. r. o.
Fontány plné odpadu | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Negatívne dopady plastového odpadu na prírodu sú nespochybniteľné. A hoci Lidl dlhodobo upozorňuje na tento problém cez Nenechajme to plávať, prostredníctvom ktorého sa podarilo dostať z našich riek už 1200 ton odpadu, potrebovali sme dať signál - stačilo. Navrhli sme šokujúce odprezentovanie kampane, ktoré bolo v uliciach neprehliadnuteľné - dať odpad do historických fontán na rušných miestach. Už pri inštalácii na nás volali políciu, čo bol jasný signál, že „plasťáky“ do fontán nepatria a náš zámer ľudí pobúriť a vyprovokovať k zmene správania a vnímania dopadu sa nemíňa účinku.
Slovenská sporiteľňa v spolupráci s Zaraguza, Wavemaker, hlavné mesto Bratislava
Sochám zima neublíži, ľuďom áno | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Projekt SOCHÁM ZIMA NEUBLÍŽI, ĽUĎOM ÁNO komunikoval inovatívnu zbierku na pomoc ľuďom bez domova v Bratislave, ktorú pripravila Slsp v spolupráci s mestom Bratislava. Išlo o bezhotovostnú zbierku, ktorej výťažok bol určený pre organizácie pomáhajúce ľuďom v núdzi. V komunikácii sme využili ikonické bratislavské sochy, ktoré sa na niekoľko týždňov stali influencermi a z influencerov sme naopak urobili živé sochy. V priebehu 6 týždňov ľudia do zbierky prispeli takmer 11 500 € a vďaka inovácii GOODPAY od SLSP sme tak neziskovky podporili celkovo sumou 26 500 €.

E. Internal Communication/Employee branding

365.bank
365 dní k novej Trišesťpäťke | 365.bank
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V čase, keď všetci riešili koronu, my v 365-ke sme stáli pred výzvou, aká nie je na trhu bežná. Na pozadí pandémie sme pripravovali transformáciu bankovej skupiny, ktorá bola jedinečnou udalosťou slovenského bankového trhu. Tradičná Poštová banka si so svojou dcérskou bankou vymenili pozície. Jednou z kľúčových aktivít a dôležitou súčasťou zmeny bola interná komunikácia - komplexná, s novými formátmi a efektívne zacielená na informovanie o novom smerovaní značky. Podporila hrdosť a angažovanosť, zároveň spojila a motivovala kolegov v náročnom čase strategickej zmeny.
Neopublic s.r.o.
LEBO - interná kampaň na podporu zaočkovanosti v spoločnosti TIPOS | Tipos
Seriál: nie
Stručná charakteristika: TIPOS je spoločnosť, ktorej jediným akcionárom je štát. Jej cca 160 zamestnancov generuje obrat spoločnosti vo výške cca 1 mld. EUR, pričom zisk spoločnosti tvorí nemalý príjem štátneho rozpočtu a slúži najmä na financovanie športu na Slovensku. Bolo nesmierne dôležité, aby zamestnanci spoločnosti pochopili potrebu očkovania proti koronavírusu a osvojili si snahu chrániť pred koronavírusom nielen seba a rodinných príslušníkov, ale aj ostatných kolegov a ich blízkych. K zaočkovanosti na úrovni 82 % sme dospeli aj vďaka internej kampani, ktorej hlavným nástrojom bol spot LEBO
PR agentúra LIKE (ACONN, s.r.o.) v spolupráci s PR agentúra LIKE, Bratislava
Diverzita a inklúzia – V Tescu je každý vítaný | TESCO STORES SR
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Tesco zamestnáva takmer 9 000 kolegov rôznych národností (33), ktorí pochádzajú z odlišných prostredí, majú rôzne myšlienky a nápady. Tesco vždy presadzovalo rovnaké šance pre všetkých a inkluzívna kultúra je neoddeliteľnou súčasťou jeho hodnôt: Správať sa k ostatným tak, ako chcú, aby sme sa k nim správali. Pri tejto príležitosti spustilo externé a interné aktivity, pričom dôležitou súčasťou bol Festival diverzity pre kolegov a zverejnenie unikátnej prvej Správy o napĺňaní stratégie v oblasti diverzity a inklúzie, v ktorej Tesco zdieľa pokrok aj jeho plány do budúcnosti.
Seesame
Seesame appka | Selfpromo
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Biznisové prostredie charakterizujú neustále zmeny a schopnosť na ne reagovať. Povedať už dnes, akú zmenu bude treba vo firme presadiť o 10 rokov, je takmer nemožné. No či to bude business development, vzdelávanie alebo triedenie odpadu, vždy pôjde v prvom rade o kolektívnu zmenu správania. Predstavujeme našu novinku - Seesame appku. Odmeňujeme ňou ľudí za ich extra úsilie, a spájame kolegov aj v čase keď sa nevidíme. Je skvelým motivačným nástrojom pre vedenie, zábavou pre zamestnancov a cool element pre HR a employer branding hlavne smerom k mladým talentom.
SKPR STRATEGIES v spolupráci s Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o., SKPR STRATEGIES s.r.o. a Crossline s.r.o.
Rôzni=rovní | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť Lidl Slovensko otvára tému diverzity a inklúzie na pracovisku. Predstavuje ambasádorku pre diverzitu, zverejňuje výsledky zamestnávateľskej ankety a zameriava sa na vážny problém na pracovnom trhu - ženy v súčasnosti zarábajú za rovnakú prácu približne o 20% menej, než muži. Lidl tento rozdiel nerobí, preto vzniká miestnosť optickej ilúzie - Ames room, na ktorej tento jav ilustruje a ďalej s ňou pracuje. Projekt je dlhodobý a zahŕňa viacero fáz od úvodnej tlačovej konferencie, cez kampaň rovnosti v odmeňovaní, až po špeciálnu komunikáciu v deň platovej (ne)rovnosti.

F. Krízová komunikácia/Issues management

Dedoles s.r.o
Dúhové komentáre | Dedoles
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dedoles má v súčasnosti v SR znalosť značky na úrovni 94 % a tak sme sa rozhodli využiť silu našej značky na podporu LGBT+ komunity, na čo nemá každá značka odvahu vzhľadom na postoj širokej verejnosti. Vytvorili sme špeciálnu Pride kolekciu. Tú sme spolu s našou podporou voči tejto komunite otvorene komunikovali počas júna na sociálnych sieťach, čo sa stretlo s veľkou kritikou a vlnou nenávisti. Na všetky hejty sme zareagovali v priebehu pár dní kampaňou Dúhové komentáre ako formu realizácie krízovej komunikácie (KK) na vzniknutú situáciu v online priestore. Za každý komentár, či už pozitívny alebo negatívny, ktorý sa objavil pod Pride príspevkom na FB a IG Dedoles, sme sa rozhodli venovať 1 euro Fondu pre podporu LGBT+ komunity v Nadácii Pontis. Rovnakú kampaň sme spustili aj v Českej republike a 20 Kč za každý komentár sme darovali organizácii Prague Pride
Dynamic Relations 2000 s.r.o.
Striekačiek je dosť, len ich treba objednať | Chirana T. Injecta
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na prelome januára a februára 2021 sa objavili informácie, že nemáme dosť injekčných striekačiek pre vakcináciu. Navyše sa rozrušená verejnosť dozvedela, že vakcinačné centrá nemajú striekačky s nulovým mŕtvym bodom a nedokážu z ampulky vytiahnuť 6, ale iba 5 dávok vakcíny. Médiá sa začali obracať na nášho klienta s otázkami, ako je to možné. Z prostredia vlády zazneli ostré výrazy o zhabaní produkcie a podobne. Chaotická komunikácia vtedajšieho vedenia Ministerstva zdravotníctva nás donútila povedať, aká je skutočná pravda. A preukázať, že problém nevznikol v Chirana T. Injecta.
SKPR STRATEGIES v spolupráci s SKPR STRATEGIES, s.r.o.
Stop dezolátom v Lidl | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Lidl Slovensko potreboval zakročiť proti prepadom dezolátov. Rýchlo, vecne a zrozumiteľne sa vyjadriť ku týmto neprípustným činom. Vysvetliť ako zákazníkom, tak zamestnancom, že im záleží na ich bezpečnosti a verejne odsúdiť nezodpovedné počínanie antivaxerov. V čase globálnej pandémie, kedy si ľudia chránia zdravie, pre vírus sa vyhýbajú otvoreným kontaktom a téma očkovania vyslovene polarizuje spoločnosť, zásadne odsúdil „ohrozovanie“ ľudí v prevádzkach. Takýto postoj vygeneroval stovky pozitívnych reakcií na SoMe a stanovisko Lidl spracovali všetky relevantné médiá.

G. Politická komunikácia, politické PR, Public Affairs

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
Gastro potrebuje zníženie DPH ako soľ | Slovenské združenie výrobcov piva a sladu
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Gastro odvetvie sa stalo jednou z najväčších obetí pandémie. Nedostačujúce a často zlyhávajúce schémy pomoci pre tento segment priviedli platformu #StaleMameChut(SMCH) združujúcu prevádzkovateľov gastro podnikov a ich dodávateľov k nastoleniu náročného cieľa – zníženiu DPH pre gastro. Myšlienka zníženia DPH z 20 % na 10% v sektore zarezonovala a bola prijatá ako vítaná pomoc. Silná a veľmi aktívna komunikácia SMCH, oslovenie relevantných influencerov a odborníkov priniesli výsledok v podobe predstavenie návrhu na zníženie DPH na 10 % zo strany Ministerstva financií SR.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR v spolupráci s interná realizácia Odborom komunikácie MDV SR
LIVESTREAM - OPÝTAJTE SA MINISTRA | Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pandémia, prísne opatrenia a podstavy v redakciách nás prinútili presunúť komunikáciu s verejnosťou do online priestoru. Vytvorili sme pravidelný livestream OPÝTAJTE SA MINISTRA, kde sa ho bežní ľudia, ale aj novinári môžu opýtať na všetko, čo súvisí s dianím v rezorte. Projekt si za krátky čas získal veľkú pozornosť verejnosti a médií. Vďaka livestreamu sme zaznamenali 2073 mediálnych výstupov. Len na Facebooku a Youtube si diskusie pozrelo spolu 156 880 ľudí. Vďaka zrozumiteľnému jazyku a otvorenej komunikácii sa z livestreamu stal relevantný a pravidelný zdroj informácií.
Zoznam príspevkov
PA Matters
Očkovanie vo firmách | Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Cieľom projektu bolo podporiť záujem o očkovania proti COVID-19 zapojením veľkých zamestnávateľov. Projekt prebiehal od júna 2021 do dnešného dňa a zapojilo sa do 56 firiem. Vďaka sprístupneniu očkovania na pracovisku sa podarilo poskytnúť firmám podporu na zníženie rizika výpadku pracovnej sily. Ministerstvo zdravotníctva vyhodnotilo projekt očkovania na pracovisku za mimoriadne úspešný Vďaka efektívnej spolupráce s najväčšími zamestnávateľmi bolo Slovensko jedno z prvých krajín EÚ, ktoré spustilo očkovanie na pracovisku. Projekt sme realizovali bez nároku na odmenu.

H. Regional Relations

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
Norná stena zachraňuje Ružín | 365.bank
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Aktivita súkromnej banky rozhýbala vládu a inšpirovala k zásadným aktivitám. Ružínska priehrada sa radí medzi najväčšie ekologické katastrofy Východného Slovenska. Každoročne sa z nej vyloví viac ako 100 ton naplaveného odpadu. 365.bank má ekológiu v DNA, a preto nemohla zostať dlhšie ľahostajná. Banka zorganizovala pomoc a venovala Ružínu nornú stenu na zachytávanie odpadu. Čo je ale najdôležitejšie, rozhýbali sme tak kompetentných, ktorí z Ružína spravili ukážkový projekt novej iniciatívy Za čisté Slovensko bez odpadov a plastov.
AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
Ružinovské lavičky za plastové fľaštičky | BILLA s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V spolupráci s mestskou časťou sa BILLA rozhodla ďalej rozvíjať dlhoročné susedské vzťahy v zázemí svojej centrály. Strategicky prepojila test zálohovania plastových obalov a plechoviek na to, aby prispela k rozvoju Ružinova a spravila z neho krajšie miesto pre život. Projekt motivoval ľudí urobiť správnu vec a vzdelával o potrebe zálohovania, zmobilizoval Ružinovčanov, a vo finále ich aj zblížil vďaka vytvoreniu komunitných piknikových sedení z recyklovaného plastu. BILLA ukazuje, že byť dobrým susedom znamená zaujímať sa.
MEDIA CENTRAL, s.r.o.
Ako bezpečne dostať turistov do regiónu Trnava | Oblastná organizácia cestovného ruchu Trnava Tourism
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Rok 2021 bol pre cestovný ruch jedným z najťažších a zároveň tým s najväčším potenciálom. Bolo potrebné sa pozrieť inak nielen na komunikáciu regiónu Trnava, ale primárne aj na samotné aktivity a atrakcie, ktoré ponúka. Prostredníctvom súboru nových projektov sme počas roka dokázali nielen udržať pozornosť médií i potenciálnych návštevníkov, ale aj priviesť ich do regiónu vďaka atraktívnym a hlavne bezpečným aktivitám šitým na mieru rôznorodým cieľovým skupinám. Trnava sa tak v roku 2021 stala príkladom a motiváciou pre ostatné regióny SR.
Róbert Slovák a jeho priatelia s.r.o.
Bratislava sa ráta | Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kampaň Bratislava sa ráta potrebovala osloviť všetkých obyvateľov Bratislavy a motivovať ich k účasti na sčítaní obyvateľstva. Edukovala, mobilizovala a popri hlavnej línii komunikácie sa cielene rozvetvovala k špecifickým skupinám obyvateľov. Ku kampani primátora sa vďaka komunikačným balíčkom pridali aj starostovia mestských častí a vytvorili tak jednotnú komunikáciu mesta.Výsledok online sčítania prekonal nielen odhady Štatistického úradu, ale aj cieľ zadávateľa, čo sa vo finále odrazí na mestskom rozpočte na najbližších 10 rokov.
SKPR STRATEGIES, s. r. o.
Immocap je Dobrý sused: Ako si Nový Istropolis získava Bratislavčanov | Immocap Group, a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Náš prieskum verejnej mienky ukázal, že až 82% Bratislavčanov víta projekt Nový Istropolis a dlhodobá komunikácia klienta a PR agentúry prináša výsledky. Projekt však naráža aj na odpor časti odbornej i laickej verejnosti, volajúcej po zachovaní pôvodnej architektúry. Pre náročný schvaľovací proces projektu si komunikácia žiada strategický insight, správne časovanie správne podaných informácií správnym cieľovým skupinám. K tým kľúčovým patria aj susedia Nového Istropolisu, ktorých si Immocap samostatnou komunikáciou úspešne získava špeciálnym projektom Dobrý sused.
Svet zdravia, a. s. v spolupráci s Autorská projekt PR tímu Svet zdravia, a. s.
V krvi sa zachová tá vaša stužková | SVET ZDRAVIA
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Koncept Stužkovej predstavuje výrazný prínos pre širokú verejnosť, keďže riadenou komunikáciou s cieľovou skupinou maturantov prilákal na regionálnej úrovni stovky prvodarcov v čase, keď tradičné výzvy konkurenčných transfúznych staníc zlyhali. Stáli darcovia nestačili doplniť krv kvôli karanténe a očkovaniu. 7-členný PR tím ponúkol za pár dní hematologickým oddeleniam autorský originálny nápad oslovenia maturantov, zapojenia riaditeľov stredných škôl a miestnej samosprávy, aby úspešne zvýšili zásoby krvi a pomohli tisíckam pacientov v hraničnej situácii.

Špeciálne kategórie

A. Traditional media PR

1st CLASS AGENCY
PARTNERS v médiách | PARTNERS GROUP SK
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Projekt PARTNERS v médiách je ukážkou poctivého a dlhodobého PR. Stojí za ním dôkladné navnímanie komplexnej DNA spoločnosti, jej hodnôt, filozofie a nastavenie strategických komunikačných cieľov, ale aj schopnosť agentúry pružne reagovať na meniace sa potreby a rast klienta. Je tiež ukážkou dlhodobo budovaných media relations, vďaka čomu sa podarilo sprostredkovateľskú spoločnosť PARTNERS vyprofilovať ako top odborníka na osobné financie v médiách, medzi novinármi a aj u širokej verejnosti. Výsledkom je vysoká spontánna medializácia s výbornými kvalitatívnymi výsledkami.
casual
Objavte nekonečné krásy Slovenska | Slovak Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Koronakríza zmenila nielen to, ako pracujeme, ako sa učíme, či ako nakupujeme - ale aj to, ako organizujeme tlačové konferencie. V spolupráci s Telekomom sme v posledných mesiacoch zorganizovali viacero online streamov, a hoci sme sa každý z nich snažili čo najviac ozvláštniť, tento bol skutočne výnimočný. Áno, áno. Vieme, že to hovoria všetci - ale robili ste už tlačovku na štyroch miestach súčasne?
Dynamic Relations 2000 s.r.o.
Zlatíčko: Ako sme za 9 dní vypravili prvý vlak do Číny | BUDIŠ a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Bolo to rýchle a zaujímavé. BUDIŠ a.s. získal historicky prvý kontrakt s čínskou spoločnosťou, ktorá si objednala 736 ton dojčenskej vody Zlatíčko. Do 10 tisíc kilometrov vzdialeného mesta Sian mal vodu dopraviť historicky prvý vlak vypravený zo Slovenska s takýmto nákladom. Mali sme iba 9 dní na prípravu a zvolili si cestu tradičného, poctivého PR. Rýchlo zhromaždiť potrebné a pútavé informácie a v predstihu presvedčiť médiá, že „toto nemôžu zmeškať“. Špeciálne vypravenému vlaku nakoniec na termináli v Dunajskej Strede zamávalo viac ako 20 novinárov, vrátane všetkých televízií.
Seesame
ESET Science Award | ESET a Nadácia ESET
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ocenenie výnimočných vedcov ESET Science Award zaznamenalo v roku 2021 vďaka mediálnej podpore nárast poznateľnosti o 8%. Kombináciou spontánnej publicity a mediálnych partnerstiev sa podporilo povedomie o vedcoch a ich práci. Návšteva držiteľa Nobelovej ceny, séria popularizačných podujatí, účasť medzinárodnej poroty a slávnostné udeľovanie ocenení ESET Science Award, priniesli počas mesiaca viac ako 300 výstupov. Okrem všetkých celoštátnych televízií, denníkov s najväčším dosahom, sme zasiahli aj mnohé moderné formáty ako sú podcasty.

B. Digital PR

1st CLASS AGENCY
McDonald´s Cup video tréningy | McDonald´s Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Jeseň 2020 a takmer celý rok 2021 nepriali detským športovým krúžkom a turnajom. Kvôli obmedzeniam boli všetky, vrátane 22. ročníka McDonald's Cup - Majstrovstiev Slovenska vo futbale najmenších futbalistov, pozastavené. Aktívny pohyb a hry detí boli výrazne obmedzené. McDonald´s, spoločne so Slovenským futbalovým zväzom, s podporou ministerstva školstva pripravili sériu individuálnych a skupinových online video tréningov, aby rozhýbali usedené deti doma po online vyučovaní, hre na počítači či mobile. 13 tréningových videí zaujalo, má zásah takmer 1 mil.
PS:Digital v spolupráci s PS:Digital, autor kreatívneho konceptu Mayer Mccann erickson
Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021 - Cieľovka? Všetci. Naozaj všetci! | Štatistický úrad SR
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako sa pripraviť na niečo, na čo sa nedá pripraviť? Niečo, čo má cieľovku 5,5 mil. ľudí? Niečo, čo sa neustále vyvíja a mení v čase a tri štvrtiny prvotných nápadov môžete po pár dňoch zahodiť do koša?
My sme sa na to podujali a pripravili sme stratégiu a následne exekúciu komunikácie na sociálnych sieťach pred, počas a po sčítaní obyvateľov, prvého štátneho čisto elektronického projektu, pri ktorom bola cieľová skupina celé Slovensko.
Respect APP s.r.o.
TikToky zo supermarketu | Kaufland
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na Slovensku TikTok stále nespustil reklamné rozhranie. Vedeli sme, že rozbehnúť ho bez akejkoľvek mediálnej podpory, to bude chcieť špeciálny prístup. Ako sa lepšie priblížiť cieľovke ako tým, že vtipne ukážeme, že vieme ako žijú a čo pri nakupovaní zažívajú? Prišli sme teda s konceptom, ktorý kombinuje natívne TikTokové trendy v hudbe, strihu a vizualite s insightami z nakupovania.
Seesame
Odborná lekárska spoločnosť - miliónový influencer na Facebooku | Slovenská spoločnosť alergológie a klinickej imunológie - SSAKI
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Internet je plný nielen trénerov ale aj odborníkov na medicínu. Preto sme SSAKI presvedčili, že je čas začať komunikovať témy alergie a imunity na sociálnych sieťach. Tam kde ľudia trávia čas a kde prirodzene čerpajú informácie. Vďaka SSAKI dostávajú ľudia do feedu nielen pekné no najmä správne a bezpečné rady. Pomohli sme si aj chatbotom ktorý rozoznal chrípku od COVIDU, či 20 lekármi v community managemente. SSAKI je miliónovým influencerom a profil sme po úspešnom roku práve posunuli aj na IG za mladšou cieľovkou.
Seesame
IKEA – #zaferovydomov | IKEA
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pri príležitosti MDŽ sme otvorili tému rodovej rovnosti a spustili kampaň #zaferovydomov, s ktorou sme poukázali na stereotypy v zmýšľaní ľudí a motivovali ich k spravodlivej deľbe práce doma. Skutočná rovnosť sa totiž začína doma. Keďže stereotypy v zmýšľaní sa dedia po starších generáciách, rozhodli sme sa prerušiť tento proces a zamerali sme sa na edukáciu mileniálov a gen Z. Kampaň sme podporili Instagram výzvou, v ktorej si influenceri vymenili na týždeň úlohy. Nechýbalo množstvo vtipných situácií, interakcia s fanúšikmi či gamifikácia, ale aj slová rešpektu na konci výzvy.
Socialists
Kraj sveta: Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš | Košice Región Turizmus
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V lete 2021 chceli 2/3 Slovákov tráviť dovolenku na Slovensku. Ako z nich osloviť čo najviac, aby zvážili návštevu regiónu Košice?

Vďaka správnemu insightu sme aj napriek nevýhodnému status quo (nízke dotácie, chýbajúce lákadlá) dokázali ponúknuť to, čo hľadali - veci, ktoré im na predevelopovaných destináciách vadili, ale u nás ich nenájdu.

Pre nízky media budget sme stavili na odvážnu kreatívu vymedzujúcu sa voči konkurencii, čo vyvolalo jej reakciu a spontánne PR. To reputačne pomohlo značke.

C. Experience PR

10/10 COMMUNICATIONS s.r.o. v spolupráci s Foxhunter
POZDRAVY Z REPUBLIKY PIVA | Budweiser Budvar
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V čase rôznych obmedzení môžeme hovoriť o šťastí, že sa nám podarilo zorganizovať event pod holým nebom. Prostredníctvom rôznych interaktívnych aktivít sme dali možnosť spotrebiteľom osobne navštíviť krajinu, kde PIVO RASTIE NA STROMOCH, a priblížili sme im príbeh značky BUDVAR.
1st CLASS AGENCY
Celodenný workshop H3KNISA | iniciatíva Na veku záleží
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Celodenný workshop H3KNISA z 10.9.2021 na SOŠ Masmediálnych a informačných štúdií v BA bol pilotný projekt, ktorého výsledky priniesli nový strategický koncept iniciatívy Na veku záleží. Na základe viac ako pol roka diskusií, štúdií a prieskumov s pedagógmi a tínedžermi vznikol unikátny jeden deň bez vyučovania plný inšpiratívnych workshopov s lektormi, ktorých tínedžeri vnímajú ako svoje prirodzené autority a sú ochotné im načúvať. Záujem študentov bol veľký a za hodinu boli rezervácie na workshopy zaplnené. Lektori a pedagógovia boli nadšení. Záujem prejavili ďalšie školy.
1st CLASS AGENCY v spolupráci s Elite / Monday Lovers
Otužovanie za ľudí bez domova | Depaul Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nezisková organizácia Depaul Slovensko počas tejto zimy spustila kampaň Otužilec. Kampaňou sme chceli priblížiť ľuďom pocit, ktorí prežívajú na ulici každú zimu a zároveň využiť komunikačný ruch okolo aktuálne trendu otužovania. Jednou z častí kampane bol aj event – charitatívne Otužovanie za ľudí bez domova, ktorého sa zúčastnilo viac ako 150 otužilcov Bratislavy a okolia, ktorí podporili Depaul a šírili svojimi myšlienku ďalej medzi svoju komunitu a followerov.

Elite / Monday Lovers,s.r.o.
Selfie meč | Hrad Beckov, n.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako priblížiť hrad Beckov bližšie k modernej generácii? „SELFIE MEČ„ je netradičným riešením, ktoré prepája stredovek s digitálnou dobou a smartfónmi. Návštevníkom umožňuje interaktívny a tematický zážitok vďaka unikátnej selfie fotke s historickým mečom a zároveň podporuje propagáciu hradu na sociálnych sieťach.
Zoznam príspevkov
Promiseo
Virtuálny Deň otvorených dverí UPJŠ 2021 | Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dni otvorených dverí vysokých škôl, počas ktorých by ste sa mohli porozprávať s budúcimi profesormi či spolužiakmi sú už dávnou minulosťou. V čase pandémie je ich realizácia v online priestore už bežnou praxou. Odprezentovať a čo najviac autenticky priblížiť prostredie, v ktorom študent môže stráviť niekoľko ďalších rokov je však skutočná výzva, s ktorou sme sa popasovali a vďaka vhodne zvolenej komunikácii a vystavanému programu sme získali až 16 300 pozretých minút.
Zoznam príspevkov
SKPR STRATEGIES v spolupráci s SKPR STRATEGIES, Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o
Ames room | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť Lidl Slovensko sa rozhodla zamerať na tému rovnosti príležitostí na pracovnom trhu. Ženy totiž v súčasnosti zarábajú za rovnakú prácu približne o 20% menej, než muži. Lidl tento rozdiel nerobí, preto sa tento fakt rozhodol ilustrovať formou optickej ilúzie. Vzniká tak Ames room - miestnosť, v ktorej sa dvaja rovnako vysokí ľudia javia ako postavy rôzneho vzrastu. Táto ilúzia sa objavuje v online videách, v TV spote a samotnú miestnosť si môžu fyzicky vyskúšať aj zákazníci, či zamestnanci diskontu pri jeho prevádzkach.

D. Nonprofit PR

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
#Zakopnime, aby sme už nikdy viac nezakopli | o.z. Antikomplex.sk
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Denne prechádzame okolo zlatistých dlaždíc vložených do chodníkov po celom Slovensku a stále mnohí nevedia čo znamenajú. K 10. výročiu projektu Kameňov zmiznutých v SR venovaných obetiam nacistického režimu sme vytvorili kampaň #Zakopnime, aby sme už nikdy viac nezakopli s myšlienkou - poučiť sa z chýb minulosti. Vytvorili sme koncept a scenár videa, v ktorom účinkovala prezidentka SR Z. Čaputová, získali podporu influencerov K. Tormová, V. Vincze, S. Sviteková a dosiahli silný zásah na soc. sieťach, v tradič. médiách a výrazne zviditeľnili projekt a myšlienku v očiach verejnosti.
Elite / Monday Lovers,s.r.o. v spolupráci s 1st CLASS AGENCY
Títo otužilci sa nemajú kde zohriať | Depaul Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zima je najdôležitejšie obdobie, kedy nezisková organizácia Depaul Slovensko a ľudia bez domova potrebujú najviac pomáhať. Tohtoročná zimná komunikačná kampaň Depaul využila tému a rozruch okolo aktuálneho trendu - otužovania. Chlad má na ľudské telo blahodárne účinky, no nie, ak ste mu nedobrovoľne vystavení tak dlho ako ľudia bez domova. Tí musia vydržať v mrazoch celé noci a nie len pár minút.

Túto ideu sme pretavili do mrazivej kampane spojenú s témami podchladenia a do zapojenia otužilcov ako ambasádorov. A výsledok? Až 93% nárast pravidelných darcov.
Promiseo
Pre nevidiacich a slabozrakých to nie je iba hra | Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Biela pastelka, rovnako ako všetky neziskové organizácie, bojovala v tomto náročnom korona období o priazeň darcov. Z toho dôvodu sme potrebovali kampaň založenú na silnom insighte zo života. Prostredníctvom Slepej baby sme našej cieľovke pripomenuli, aké je to ocitnúť sa v koži nevidiaceho a snažiť sa identifikovať svet okolo seba iba pomocou zvuku a dotykov. A zafungovalo to natoľko, že sme dosiahli historický výnos.
Seesame
Nedávame to | OZ IPčko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Psychologická poradňa IPčko sa v pandémii dostala pod rastúci tlak volaní o pomoc. IPčko sa dostalo do situácie, kedy dokázalo odpovedať len na každý šiesty kontakt. Súrne potrebovalo vyzbierať 40 000 € na pokrytie nákladov na psychológov. Vďaka krízovému fundraisingu sme v krátkom čase nielen vyzbierali viac peňazí, ako potrebovali, no vybudovali sme organizácii aj základňu pravidelných darcov. Vďaka nim IPčko ustojí dlhšie obdobie a do konca roka získa spolu viac ako dvojnásobok potrebných financií. Zapojili sme influencerov, zmobilizovali komunitu IPčka a zaujali média.
Seesame v spolupráci s Mannschaft
Bezdomovectvo sa nemusí stať ich realitou | OZ Vagus
Seriál: nie
Stručná charakteristika: OZ Vagus pomáha ukončovať bezdomovectvo už 10 rokov. Málo ľudí však vie, že nepomáhajú iba na ulici, no snažia sa bezdomovectvu aj predchádzať. Vo vianočnej kampani sme chceli poukázať na to, že bezdomovectvo sa nemusí stať realitou ľudí v núdzi. Vagus im môže pomôcť. Potrebuje však na to pravidelnú podporu, keďže ide o dlhodobý proces. V kampani sme využili kreatívne prepojenie reality, ako príbytku, a reality ako skutočnosti. Napriek silnej konkurencii Vagus vyzbieral viac ako 43 000 eur a získal 167 nových pravidelných darcov. Vďaka nim si do konca roka pripíše ďalších 30 000 eur.

E. Content in PR

10/10 COMMUNICATIONS s.r.o. v spolupráci s SMPP
SENCORMÁNIA | Fast Plus, a. s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: SENCOR je jednou z mála značiek, ktoré nás sprevádzajú celé generácie. Poznali ho naši rodičia aj starí rodičia. V r. 2021 oslávil brand 50 rokov na SK trhu a preto sme komunikáciu postavili na tomto výročí. SENCORMÁNIA hľadala najstarší spotrebič Sencor v SR a nám sa tak interaktívnou formou podarilo posilniť jej poznateľnosť. Vďaka príbehom majiteľov retro spotrebičov, ktorí sa zapojili do súťaže, sme získali jedinečný PR obsah a vysoký organický reach na FB. A našli sme aj najstarší Sencor.
Zoznam príspevkov
Dynamic Relations 2000 s.r.o. v spolupráci s GALTON Brands; Fruits
Podcast RATTATA: Názorová paľba Igora Rattaja a jeho hostí | Igor Rattaj, TMR
Seriál: nie
Stručná charakteristika: S Igorom Rattajom a Tatry Mountain Resorts spolupracujeme už tretí rok. Podstatnú časť pôvodného strategického konceptu zničila pandémia. Postupne sme však vytvorili špeciálny FB profil iGOr a rozvinuli pravidelné publikovanie názorov. V roku 2021 sme pridali podcast RATTATA, ktorý je dnes jedným z jeho hlavných komunikačných kanálov. A významne prispieva k efektívnej komunikácii jeho postrehov a námetov do verejnej diskusie. Podcast RATTATA prepája hostí z rôznych oblastí do dvoch tém – skĺbenie cestovného ruchu a ochrany prírody.
MullenLowe GGK v spolupráci s MullenLowe GGK
Sny, drina a pandémia | VW Úžitkové vozidlá
Seriál: nie
Stručná charakteristika: VW Úžitkové vozidlá venovali svoj mediálny priestor cieľovej skupine originálnym spôsobom. Nakrútili príbeh piatich malých podnikateľov a priniesli povzbudivé posolstvo: sny si možno plniť aj v ťažkých časoch. Povzbudenie a inšpirácia zároveň. Unikátny dokument ako originálny branded content má síce 26 minút, ale napriek tomu množstvo spokojných divákov a pozitívnych reakcií.
PR Clinic v spolupráci s PR Clinic, JANDL
Každá láska je láska | Pernod Ricard Slovakia s.r.o. (Absolut Vodka)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Slovensko je homofóbna krajina, v ktorej sa ľudia z LGBTI komunity boja prejsť comingoutom zo strachu z odmietnutia, predsudkov, osočovania či v horšom prípade fyzickým atakom. ABSOLUT preto prišla s aktiváciou, v rámci ktorej aj hetero majorita mohla zažiť comingout na vlastnej koži. Aj vďaka rôznorodým lovestories a najznámejšiemu hymnusu na lásku sme dokázali, že majorita dokáže byť tolerantná a namiesto polarizácie sme otvorili dvere tolerantnosti a akceptácii. Dôkazom je 90% pozitívneho sentimentu na social, 66% pozitívnych výstupov v médiách a zásah cieľovky v miliónoch.
Slovenská sporiteľňa v spolupráci s Zaraguza, Wavemaker
UČEBNICA UČENIA | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Obsahová kampaň UČEBNICA UČENIA bola reakciou Slovenskej sporiteľne na Deň učiteľov. Vznikla v čase pandemickej krízy na jar 2021, kedy okrem lockdownu či krachujúceho horeca sektoru, museli rodičia riešiť dištančné vzdelávanie svojich detí. Preto vznikla prvá učebnica pre rodičov, aby sa naučili, ako majú učiť svoje deti. Aby sme rodičov zaujali, komunikáciu praktického obsahu v podobe e-booku sme zaobalili do kreatívneho a zábavného obsahu. Do kampane sme preto zapojili aj komičku Simonu Salátovú, ktorá pripravila prvý autorský standup na tému dištančného vzdelávania.

F. Creativity in PR

1st CLASS AGENCY
H3KNISA | Na veku záleží
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Projekt H3KNISA iniciatívy Na veku záleží si zaslúži pozornosť hneď z viacerých kreatívnych pohľadov – H3KNISA názov, logo a vizualita, IG profil a celodenný workshop / deň bez vyučovania na školách. Každá časť projektu nesie v sebe hlbší význam a zmysel, ktorých kreatívna myšlienka a prevedenie dalo priestor vzniku nového strategického konceptu iniciatívy, ktorý má za cieľ motivovať rizikovú skupinu stredoškolákov, chce odomknúť ich potenciál, hecnúť ich heknúť si svoj život k lepšiemu, bez cigariet.
PR Clinic v spolupráci s PR Clinic, Wiktor Leo Burnett, Socialists, PHD
Tankujte INAQ | ŠKODA AUTO Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kvôli šetreniu CO2 či peknému dizajnu si elektromobil málokto kúpi. Prieskum Ipsos ukázal, že Slovákov by ku kúpe elektroauta najviac motivovala úspora na PHM. Vytvorili sme cross marketingovú aktivitu so Slovnaftom a jednu z čerpačiek sme na hodinu premenili na „nabíjaciu“ stanicu. Ľudia si vyskúšali, ako jazdiť za tretinové náklady. Niekoľkokilometrové kolóny pred pumpou a mediálny buzz spôsobil, že sme investovaných 60-tisíc eur multiplikovali na hodnotu takmer 400-tisíc eur (AVE) a vygenerovali viac ako 4,5 mil. impresií.
Promiseo
Pre nevidiacich a slabozrakých to nie je iba hra | Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Biela pastelka, rovnako ako všetky neziskové organizácie, bojovala v tomto náročnom korona období o priazeň darcov. Z toho dôvodu sme potrebovali kampaň založenú na silnom insighte zo života. Prostredníctvom Slepej baby sme našej cieľovke pripomenuli, aké je to ocitnúť sa v koži nevidiaceho a snažiť sa identifikovať svet okolo seba iba pomocou zvuku a dotykov. A zafungovalo to natoľko, že sme dosiahli historický výnos.
Seesame v spolupráci s Free Andy Agency, Zenith Media
Zdieľaj s rozumom | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Technológie sú dobrý sluha, ale zlý pán. Okrem veselých memečiek sa nimi šíria aj lži a nenávistné prejavy. Kampaň „Zdieľaj s rozumom“ učila ľudí neveriť každej blbosti na webe. Deepfake video so Zlaticou Puškárovou, ktoré kampaň odštartovalo, zasiahlo 2 milióny ľudí a stalo sa organicky najvirálnejším spotom O2. Na kampaňový web prišlo 117 000 ľudí. Až 27 000 z nich si spravilo kvíz mediálnej gramotnosti, a získalo tak neobmedzené mobilné dáta na deň zadarmo. O tom, ako nenaletieť hlúpostiam v kampani prehovorili nielen psychológovia a influenceri, ale aj bývalí konšpirátori.
Seesame v spolupráci s Mannschaft
Bezdomovectvo sa nemusí stať ich realitou | OZ Vagus
Seriál: nie
Stručná charakteristika: OZ Vagus pomáha ukončovať bezdomovectvo už 10 rokov. Málo ľudí však vie, že nepomáhajú iba na ulici, no snažia sa bezdomovectvu aj predchádzať. Vo vianočnej kampani sme chceli poukázať na to, že bezdomovectvo sa nemusí stať realitou ľudí v núdzi. Vagus im môže pomôcť. Potrebuje však na to pravidelnú podporu, keďže ide o dlhodobý proces. V kampani sme využili kreatívne prepojenie reality, ako príbytku, a reality ako skutočnosti. Napriek silnej konkurencii Vagus vyzbieral viac ako 43 000 eur a získal 167 nových pravidelných darcov. Vďaka nim si do konca roka pripíše ďalších 30 000 eur.
SKPR STRATEGIES v spolupráci s SKPR STRATEGIES, Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o
Ames room | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť Lidl Slovensko sa rozhodla zamerať na tému rovnosti príležitostí na pracovnom trhu. Ženy totiž v súčasnosti zarábajú za rovnakú prácu približne o 20% menej, než muži. Lidl tento rozdiel nerobí, preto sa tento fakt rozhodol ilustrovať formou optickej ilúzie. Vzniká tak Ames room - miestnosť, v ktorej sa dvaja rovnako vysokí ľudia javia ako postavy rôzneho vzrastu. Táto ilúzia sa objavuje v online videách, v TV spote a samotnú miestnosť si môžu fyzicky vyskúšať aj zákazníci, či zamestnanci diskontu pri jeho prevádzkach.
SKPR STRATEGIES, s. r. o.
Fontány plné odpadu | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Negatívne dopady plastového odpadu na prírodu sú nespochybniteľné. A hoci Lidl dlhodobo upozorňuje na tento problém cez Nenechajme to plávať, prostredníctvom ktorého sa podarilo dostať z našich riek už 1200 ton odpadu, potrebovali sme dať signál - stačilo! Navrhli sme šokujúce odprezentovanie kampane, ktoré bolo v uliciach neprehliadnuteľné - dať odpad do historických fontán na rušných miestach. Už pri inštalácii na nás volali políciu, čo bol jasný signál, že „plasťáky“ do fontán nepatria a náš zámer ľudí pobúriť a vyprovokovať k zmene správania a vnímania dopadu sa nemíňa účinku.
Socialists
Kraj sveta: Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš | Košice Región Turizmus
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V lete 2021 chceli 2/3 Slovákov tráviť dovolenku na Slovensku. Ako z nich osloviť čo najviac, aby zvážili návštevu regiónu Košice?

Vďaka správnemu insightu sme aj napriek nevýhodnému status quo (nízke dotácie, chýbajúce lákadlá) dokázali ponúknuť to, čo hľadali - veci, ktoré im na predevelopovaných destináciách vadili, ale u nás ich nenájdu.

Pre nízky media budget sme stavili na odvážnu kreatívu vymedzujúcu sa voči konkurencii, čo vyvolalo jej reakciu a spontánne PR. To reputačne pomohlo značke.
Svet zdravia, a. s. v spolupráci s Autorská projekt PR tímu Svet zdravia, a. s.
V krvi sa zachová tá vaša stužková | SVET ZDRAVIA
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Koncept Stužkovej predstavuje výrazný prínos pre širokú verejnosť, keďže strategicky riadenou komunikáciou s cieľovou skupinou maturantov prilákal na regionálnej úrovni stovky prvodarcov v čase, keď tradičné výzvy konkurenčných transfúznych staníc zlyhali. Stáli darcovia nestačili doplniť krv kvôli karanténe či očkovaniu. Sieť ponúkla za pár dní svojim hematologickým oddeleniam autorský originálny nápad oslovenia maturantov, zapojenia riaditeľov stredných škôl a miestnej samosprávy, aby úspešne zvýšili zásoby krvi a pomohli tisíckam pacientov v hraničnej situácii.

G. Data in PR

1st CLASS AGENCY v spolupráci s AC&C Public Relations
KLÁŠTORNÁ KALCIA – NAJNÁROČNEJŠIE REMESLÁ | KOFOLA ČESKOSLOVENSKO
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť Kofola oživila pred tromi rokmi minerálnu vodu Kláštorná, ktorú na posilnenie povedomia o zvýšenom obsahu vápnika nazvala Kláštorná Kalcia (KK). Komunikácia značky bola od začiatku zameraná práve na benefity vápnika pre ľudské telo, v roku 2021 zvlášť v spojení s fyzicky náročnými aktivitami. V PR komunikácii sme sa preto zamerali na náročné remeslá a priniesli unikátnu štúdiu a prieskum náročnosti tradičných slovenských remesiel.
Seesame
Reporty pre ľudí, ktorí nečítajú reporty | GLOBSEC Policy Institute
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Reporty Globsecu pomenúvajú zásadné fenomény nášho sveta. Pozerajú sa naprieč krajinami na to, ako vnímame geopolitiku, nakoľko prepadáme dezinformáciám, alebo akým výzvam čelia demokracie v strednej a východnej Európe. Ich zistenia sú pre pochopenie tohto zložitého sveta kľúčové, no často je náročné podať ich zrozumiteľným spôsobom. Náš dizajn a dátové vizualizácie už 5 rokov dávajú vážnym zisteniam Globsecu stráviteľnú podobu. Vďaka tomu ich dokáže Globsec lepšie tlmočiť politikom, diplomatom aj médiám po celom svete.
Seesame
Behaviorálny výskum: Ako naučiť ľudí, aby nehádzali odpadky na zem? | ENVI - PAK
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Behaviorálny výskum poskytuje nové príležitosti pre plánovanie komunikačných kampaní. Prostredníctvom prestížneho partnerstva s Ústavom verejnej politiky FSEV UK Bratislava a The Behavioural Insights Team London sme pre OZV ENVI - PAK iniciovali projekt, ktorý pomocou poznatkov z behaviorálnej psychológie povzbudil zmeny v správaní ľudí a motivoval ich k tomu, aby nehádzali odpad na zem. Inovatívny projekt priniesol až 74 % zníženie objemu voľne pohodeného odpadu vo výskumných lokalitách. Výstupy sme využili pri optimálnom nastavení komunikácie s ďalšími mestami a obcami.

H. Integrated campaign

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
Stojíme za jednorodičmi | BILLA s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: BILLA otvorila novú celospoločenskú tému a inšpirovala k pomoci mnohých. Na Slovensku je 150 000 jednorodičov, ktorí na výchovu svojich detí zostali sami. Ide o nehomonogénnu skupinu ľudí, sú medzi nimi tak starší ovdovení, ako aj mladí ozvedení, a ďalšie ťažké osudy. Na oslovenie jednorodičov preto bolo nutné použiť veľa kanálov v integrovanej kampani s jednotným posolstvom. O to viac, že o podporu sme žiadali aj širokú verejnosť, aby sa do pomoci zapojila. CHLEBODARCA v 2021 podporil dovedna 133 jednorodičov a originálnymi PR aktivitami zaangažoval veľa ďalších ľudí a firiem.
Neopublic s.r.o. v spolupráci s Neopublic
AKO SME SLOVÁKOV NAUČILI, ŽE OHORKY NEPATRIA NA ZEM #CIGARETOVNIK | SZZV
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Toto je príbeh Cigaretovníka a integrovanej komunikačnej kampane, ako sme naučili Slovákov že cigaretové ohorky nepatria na zem a zmenili správanie viac ako 66 % slovenských fajčiarov, ktorých zasiahla kampaň. Slovenskí fajčiari majú veľmi skreslené predstavy o zložení ohorkov. Kampaň CIGARETOVNÍK mala pripomenúť, že ohorok nepatrí na zem. Okrem komunikácie v médiách, spolupráce s influencermi a informačného videa na Youtube, sme v mestách alokovali aj citylighty s key messages: „Z ohorku ti žiadny cigaretovník nevyrastie. Nehádž ho na zem.“
Seesame v spolupráci s Free Andy Agency, Zenith Media (spolupracujúce agentúry)
Zdieľaj s rozumom | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Technológie sú dobrý sluha, ale zlý pán. Okrem veselých memečiek sa nimi šíria aj lži a nenávistné prejavy. Kampaň „Zdieľaj s rozumom“ učila ľudí neveriť každej blbosti na webe. Deepfake video so Zlaticou Puškárovou, ktoré kampaň odštartovalo, zasiahlo 2 milióny ľudí a stalo sa organicky najvirálnejším spotom O2. Na kampaňový web prišlo 117 000 ľudí. Až 27 000 z nich si spravilo kvíz mediálnej gramotnosti, a získalo tak neobmedzené mobilné dáta na deň zadarmo. O tom, ako nenaletieť hlúpostiam v kampani prehovorili nielen psychológovia a influenceri, ale aj bývalí konšpirátori.
SKPR STRATEGIES v spolupráci s Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o., SKPR STRATEGIES s.r.o. a Crossline s.r.o.
Rôzni=rovní | Lidl Slovenská republika v.o.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť Lidl Slovensko otvára tému diverzity a inklúzie na pracovisku. Predstavuje ambasádorku pre diverzitu, zverejňuje výsledky zamestnávateľskej ankety a zameriava sa na vážny problém na pracovnom trhu - ženy v súčasnosti zarábajú za rovnakú prácu približne o 20% menej, než muži. Lidl tento rozdiel nerobí, preto vzniká miestnosť optickej ilúzie - Ames room, na ktorej tento jav ilustruje a ďalej s ňou pracuje. Projekt je dlhodobý a zahŕňa viacero fáz od úvodnej tlačovej konferencie, cez kampaň rovnosti v odmeňovaní, až po špeciálnu komunikáciu v deň platovej (ne)rovnosti.

I. Small budget

casual
Objavte nekonečné krásy Slovenska | Slovak Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Koronakríza zmenila nielen to, ako pracujeme, ako sa učíme, či ako nakupujeme - ale aj to, ako organizujeme tlačové konferencie. V spolupráci s Telekomom sme v posledných mesiacoch zorganizovali viacero online streamov, a hoci sme sa každý z nich snažili čo najviac ozvláštniť, tento bol skutočne výnimočný. Áno, áno. Vieme, že to hovoria všetci - ale robili ste už tlačovku na štyroch miestach súčasne?
GETLIKE
#ockovanie | Familypark
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Len hodinu jazdy autom od Bratislavy, neďaleko Neziderského jazera, sa rozprestiera najväčší rodinný zábavný park v našom regióne - rakúsky Familypark. V dôsledku protiepidemických opatrení bol však v roku 2021 pre slovenských návštevníkov ťažko dostupným. V lete 2021 sa ale situácia na chvíľu zastabilizovala a hranice sa otvorili. Dôležité však bolo dodržiavať platné opatrenia, pretože len tak si mohli slovenské rodiny užiť krásny spoločný deň. Kampaň #ockovanie mala dva ciele. Predstaviť Familypark ako bezpečnú destináciu a motivovať ľudí k očkovaniu proti covid-19.
Zoznam príspevkov
PRime time, s.r.o. v spolupráci s Branding Slovakia Consultancy
Komunikačný launch projektu novej nemocnice Sv. Martina | Branding Slovakia Consultancy
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Projekt hypermodernej Univerzitnej nemocnice Sv. Martina sa pripravoval niekoľko rokov, no až Plán obnovy EÚ priniesol príležitosť tento projekt uskutočniť. Ako ho však presadiť v silnej konkurencii podobných zdravotníckych projektov? Projektový tím prišiel s odvážnou myšlienkou využiť návštevu Svätého otca v septembri 2021 na Slovensku a zaradiť do jeho programu požehnanie základného kameňa novej nemocnice. Autorom sa v rekordnom čase podarilo nadchnúť pre túto myšlienku nielen cirkev, ale aj kľúčové štátne orgány, a to s vynikajúcimi komunikačnými výsledkami.